Una de las cosas mas agitadas para la aviacion ademas de la cantidad de accidentes es el fin de la era de los jumbo tri-holes.
(2014 has been an eventful year for aviation. The disappearance of the MH370, the last commercial flight of the DC-10, MH17, Delivery of the first B787-9, The crash of Air Algerie 5017, The first Embraer KC-390, The MRJ90, The 11 years without the Concorde, A320- NEO, the last commercial flight of the MD-11.
One of the
most hectic things for aviation in addition to the number of accidents is the
end of the era of jumbo tri-holes.)
El L-1011 solo quedan 3 L-1011 en el aire.
(The L-1011 are only 3 L-1011 in the air.)
El DC-10 fue retirado de servicio comercial en Febrero de 2014 por Biman Bangladesh Airlines, aun se encuentra en servicio como cargero.
(The DC-10 was retired from commercial service in February 2014 Biman Bangladesh Airlines, still is in service as a freighter.)
El MD-11 fue retirado el 25 de Octubre del 2014 por la aerolínea Holandesa KLM, aun se encuentra en servicio como carguero.
Con el retiro del MD-11 de servicio comercial de pasajeros se acaba la era de los jumbo tri-hole. Los tri-holes se crearon como una opción de jumbo más económica en el gasto de combustible en comparación del 747 con 4 motores. Pero estos no tuvieron tanto éxito como el 747. Los tri-holes solo lograron ventas entre 200 y 400 ventas. La mala fama del DC-10 por tener problemas de diseño, retrasos del RB211 para el L-1011 ademas de retrasos y escases de ventas, el MD-11 que fue segun varios (NO ES MI OPINION) la copia mejorada del DC-10, Todos fueron mal entendidos en su época pero estos siguieron en el mundo de la aviación durante mucho tiempo. Por desgracia los tri-holes con el tiempo quedaron atrás al ser reemplazados con los jumbos bi-motores mas ecologicos y con gastos operacionales mas bajos como el B767, B777 o el A330. Algunos tienen la suerte de continuar su vida como carguero unos años más como algunos de los DC-10 O MD-11 que son cargueros hoy en dia.
(The MD-11 was retired on October 25, 2014 by the Dutch airline KLM, still is in service as a freighter.
With the retirement of the MD-11 commercial passenger service era jumbo tri-hole is finished. The tri-holes were created as a cheaper option jumbo in fuel costs compared with 4 747 engines. But these were not as successful as the 747. The tri-holes only managed sales between 200 and 400 sales. The reputation of the DC-10 to have design problems, delays RB211 for the L-1011 in addition to delays and shortages of sales, the MD-11 was according several (NOT MY OPINION) improved copy of DC-10 , They were misunderstood in their time but they remained in the world of aviation for a long time. Unfortunately the tri-holes left behind in time to be replaced with more ecological engine bi-jumbos and lower operating expenses as the B767, B777 or A330. Some are lucky enough to continue his life as a freighter few years as some of the DC-10 or MD-11 freighters are today.)
MD-11CF
DC-10F
Lamentablemente solo nos queda mas que resignarnos y asomar la camara al ver a estos tri-holes surcar el cielo con carga no por mucho tiempo. Ya que pronto seran reemplazados por cargueros de mayor capacidad o mas ecológicos como el B747-8F, A330F o el B777F.
Disfrutemos estas bellezas mientras podemos porque mañana puede que esten en museos o desaparezcan para siempre...
Aca hay varios links del ultimo dia del MD-11 de KLM "Audrey Hepburn" (PH-KCE) desde Montreal a Amsterdam.
(Unfortunately we just have to resign ourselves and hover over the camera to see these tri-holes cut through the sky with no charge for long. As soon will be replaced by higher capacity freighters or more ecological as B747-8F, A330F or B777F.
Enjoy these beauties while we can because tomorrow you may be in a museum or disappear forever ...
Here are several links on the last day of the KLM MD-11, "Audrey Hepburn" (PH-KCE) from Montreal to Amsterdam.)
LAST LANDING MONTREAL
Audrey Hepburn last take off
Y los links el ultimo aterriza de desde la cabina y desde el exterior incluyendo el saludo del cuerpo de bomberos.
(And the links from the last landing of the cab and externally including greeting firefighters.)
WATER CANON SALUTE
LAST FLIGHT INSIDE
Para terminar aca les dejo unas imagenes de nuestra bella dama Audrey Hepburn trabajando.
(In closing I leave here some pictures of our beautiful lady Audrey Hepburn working.)
No hay comentarios.:
Publicar un comentario